събота, 4 февруари 2012 г.

За Виното, Бирата и Хората

Здравейте,
от известно време ме гложди една теория.
  Винаги съм харесвал бира. Светла бира. Тъмната бира не е моето питие, но светлата бира ми е любима - зиме, лете, лекоохладена (не потна ) светла бира.
  Обратно на бирата, никога не съм харесвал виното. Не че не съм пил вино, но да кажем, че просто не ми е по вкуса и ако имам възможност, го избягвам.
  Наскоро гледах по телевизията за древните цивилизации в Средиземно море и каква е връзката на Старогръцката митология с историческите факти. И в този момент аз получих прозрение.

 Бирата е била питието на боговете... вкусово погледнато,  няма как да е било виното - била е Бирата.

Просто едно време на Бирата са и викали "Вино". Защо са го правели не знам, но е факт, единствената причина за която се сещам , че всъщност на това е вследствие на другия факт. Гърците са казвали на житото - грозде. Факт е и това. просто е стана грешка в превода :)

и така като извод:
  Дионисий е предводителя на бираджиите ( в края на краищата да сте виждали бираджия , който не е брадясал?) :) - и гърците са произвеждали Бира в количества, които са впечатлили целия свят :).
 Според мен объркването е станало впоследствие когато се е появило християнството. Понеже Христос и Християнската църква са свързани с виното  ( Според мен заради червения му цвят) и е решено че гърците трябва да пият Вино.

1 коментар:

  1. аз също обичам биричка, но предпочитам да е през по-топло време, а за сега в този сибирско-кучий студ всяка вечер си пийвам чаша червено винце, за по-добро кръвообръщение и за тонус :) Относно Боговете,(доколкото знам, Дионисий е отглеждал грозде :)) не съм сигурна коя напитка точно е била, но и двете са страхотни, стига да е с мярка.

    ОтговорИзтриване